1. Aby określić czy mamy luz na główce ramy można to sprawdzić na kilka sposobów:
2. Dokręcenie łożysk główki ramy.
a) Aby dokręcić łożyska należy poluźnić nakrętkę centralną główki ramy oraz śruby nimbusowe trzymające lagi (zdjęcie nr1)
Zdjęcie nr 1
b) Następnie stawiamy motocykl na podnóżki centralne i podkładamy klocek pod kolektory aby przednie koło było w powietrzu, jeżeli motocykl nie ma centralnej podstawki możemy postawić tył motocykla na stojaku następnie używając lewarka podnieść przód motocykla ( podstawiamy np. pod silnik) i podkładamy klocek pod silnik a lewarek usuwamy
c) Kolejny ruch to odkręcenie centralnej śruby główki motocykla oraz zdjęcie górnej półki
d) Mamy wówczas dostęp do nakrętek (kontrująca, podkładka zabezpieczająca oraz nakrętka dociągająca łożyska) zdjęcie nr 2
Zdjęcie nr 2
e) Dokręcamy nakrętkę dolną do momentu kiedy obracając dolną pólka nie będzie znacznych oporów (chodzi o to aby kierownica podczas manewrów nie chodziła ciężko) używamy do tego specjalnych kluczy (klucz hakowy) producent dostarcza go w standardzie z narzędziami motocykla (zdjęcie nr 3) nie używajcie czasem śrubokręta i młotka !!!! bo pokaleczycie nakrętkę – będzie widać, że było grzebane i główka nie będzie dociągnięta z odpowiednia precyzją . Kolejna czynność to zakładamy podkładkę zabezpieczającą (ma ona specjalne wypusty które muszą wejść w wycięcia dolnej i górnej nakrętki- zabezpiecza to przed odkręcaniem się nakrętek) nakręcamy druga nakrętkę kontrującą i zaginamy wypusty podkładki tak aby weszły w nacięcia górnej nakrętki teraz już nic nie powinno nam się odkręcić podczas jazdy. Zakładamy górną półkę dokręcamy centralną nakrętkę oraz imbusy mocujące przednie zawieszenie i gotowe.
zdjęcie nr 3
Wszystkie prawa zastrzeżone. Artykuł jest własnością serwisu DK MOTOCYKLE, kopiowanie możliwe jedynie z podaniem źródła artykułu.