INSTRUKCJA MONTAŻU CYLINDRA
- Przed montażem nowego cylindra dokładnie sprawdź stan łożysk głównych oraz łożysk korbowodu, w razie potrzeby wymień na nowe.
- Komora korbowa powinna być wolna od wszelkich zanieczyszczeń mogących po uruchomieniu silnika uszkodzić tłok i tuleje cylindra.
- Przed montażem nowy cylinder należy dokładnie umyć.
- Przy zakładaniu pierścieni zwróć uwagę, aby pasowały swoim profilem do rowków w tłoku. Jeśli w komplecie występuje sprężynka dystansowa, należy umieścić ją w rowku pierścieniowym pod dolnym pierścieniem.
- Montując tłok na korbowodzie należy zwrócić uwagę na staranne umieszczenia zabezpieczeń sworznia w rowkach oraz na kierunek strzełki wybitej na denku tłoka (powinna być skierowana w stronę okna wylotowego cylindra).
- Starannie zamontuj zabezpieczenia sworznia, unikając ich zgniecenia.
- Przy montażu nie używaj siły ani nie wywieraj nacisku na żaden z elementów silnika.
- Przed montażem tłoka kanały w cylindrze należy ogradować - zaokrąglić za pomocą pilnika.
- Przystępując do montażu tłoka, nasmaruj ścianki cylindra olejem.
- Podczas wsuwania tłoka do cylindra zwróć uwagę na odpowiednie rozmieszczenie pierścieni tłokowych. Zamki pierścieniowe powinny pokrywać się z kołkami zabezpieczającymi.
- Po założeniu cylindra należy przekręcić wałem korbowym żeby sprawdzić, czy tłok bez przeszkód porusza się w cylindrze.
- Na górną płaszczyznę cylindra zakładamy uszczelkę głowicy i głowicę, a następnie dokręcamy nakrętki głowicy kolejno po przekontnej z momentem 1 - 1,2 Nm.
- Montując cylinder o zwiększonej pojemności należy wymienić świece zapłonową na "zimniejszą".
UWAGA!!!
Przed uruchomieniem silnika sprawdź czystość wkładu powietrza i szczelność jego obudowy.
Gąbkowy filtr powietrza powinien być nasączony specjalnym olejem.
Po przejechaniu pierwszych 20-30km wymontuj świecę zapłonową i na podstawie koloru jej elektrod, dokonaj analizy składu mieszanki (zbyt jasny lub zbyt ciemny ich kolor wskazuje na nieprawidłową jego regulację. tutaj znajdziesz inne powody uszkodzeń świec). W przypadku montażu cylindra o powiększonej pojemności może okazać się konieczna wymiana dyszy gaźnika na dysze o większej przepustowości lub na gaźnik o większej średnicy gardzieli. Okres docierania, cylindra wynosi min. 500km. Również po okresie docierania unikaj pokonywania dłuższych odcinków drogi z maksymalną prędkością. Jazda z przepustnicą w pełni otwartą jest dopuszczalna tylko na krótkich odcinkach. Do bezawaryjnej eksploatacji zestawu niezbędne jest stosowanie markowych olejów w pełni syntetycznych.